Obchodné podmienky

1.Všeobecné ustanovenia

1.1 Všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim (prevádzkovateľom internetového obchodu) www.penar.sk, ktorým je:

PENAR Slovakia s.r.o., so sídlom: Žerotínova bašta 15, 94002 Nové Zámky, IČO:47465344, spoločnosť zapísaná v OR vedenom Okresným súdom Nitra, oddiel Sro, vložka č. 35591/N

(ďalej len „predávajúci“)

a kupujúcim, ktorým je:

zákazník nakupujúci cez internetový obchod www.penar.sk

(ďalej len „kupujúci“)

1.2 Predávajúceho je možné kontaktovať poštou na adrese jeho sídla, e-mailom na adrese obchod@penar.sk alebo telefonicky na tel. č. 0908 755 432.

1.3 Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu súhlasí s tým, že tieto VOP sa budú vzťahovať na všetky kúpne zmluvy, uzavreté na internetovej stránke elektronického obchodu, ktorý prevádzkuje predávajúci ako aj na všetky vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, vzniknuté najmä pri uzatváraní kúpnej zmluvy a reklamácii tovaru. Na základe objednávky predávajúci dodá tovar prezentovaný na internetovej stránke kupujúcemu (ďalej len “kúpna zmluva”).

 

2. Cena, vlastnosti, popis a dostupnosť tovaru

2.1 Cenu, vlastnosti a popis tovaru uvádza predávajúci v internetovom obchode.

2.2 Cena nezahŕňa poplatky za dopravu tovaru ani poistenie zásielok.

2.3 Zoznam tovaru na internetovej stránke elektronického obchodu, ktorý prevádzkuje predávajúci je katalógom bežne dodávaného tovaru a predávajúci nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých uvedených tovarov. Dostupnosť tovaru je uvedená pri každom tovare. V prípade, že sa v čase objednávania tovaru zmení stav objednávaného tovaru na sklade, resp. tovar nebude dostupný, predávajúci o tom bezodkladne upovedomí kupujúceho. Ak objednaný tovar nie je skladom, predávajúci ho pre kupujúceho objedná u svojho dodávateľa tak, aby bol doručený v primeranej lehote.

2.4 Predávajúci niektoré druhy tovaru vyrobí na mieru kupujúceho tým, že ich upraví alebo prispôsobí parametrom jeho objednávky. Na tieto druhy tovaru môže byť obmedzená možnosť odstúpenia od zmluvy.

 

3. Objednávanie tovaru

3.1 Kupujúci si môže tovar objednať prostredníctvom internetové obchodu vložením tovaru do košíka a následným uzatvorením kúpnej zmluvy (odoslaním objednávky). Pred uzatvorením kúpnej zmluvy kupujúci uvedie požadované identifikačné a kontaktné údaje. Zároveň si kupujúci vyberie zo sprístupnených možností dopravy a platby na stránke predávajúceho. Sprístupnené možnosti dopravy a platby sa môžu v konkrétnych prípadoch líšiť, najmä v závislosti od druhu objednaného tovaru, celkovej ceny objednaného tovaru, operatívnych a technických možností vybavovania objednávok.

3.2 Kúpna zmluva sa považuje za uzatvorenú, keď objednávka kupujúceho príde predávajúcemu. Prijatie objednávky predávajúci potvrdí bez zbytočného odkladu kupujúcemu.

 

4. Dodanie tovaru

4.1 Po uzatvorení kúpnej zmluvy bude objednaný tovar odoslaný predávajúcim do 14 dní od prijatia objednávky, v prípade bezhotovostnej platby do 14 dní od prijatia platby, na uvedenú adresu kupujúceho, ak je objednaný tovar skladom a ak nie je uvedené v internetovom obchode inak.

4.2 Kupujúci je povinný prevziať tovar dopravený na miesto určené v kúpnej zmluve osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru uvedeného v kúpnej zmluve, resp. objednávke. Tovar sa považuje za dodaný okamihom doručenia tovaru na adresu uvedenú v kúpnej zmluve a prevzatý okamihom fyzického prevzatia tovaru kupujúcim, resp. jeho oprávneným zástupcom alebo odmietnutím prevzatia tovaru, ktoré dopravca vyznačí v protokole o doručení a odovzdaní tovaru.

4.3 Kupujúci je povinný skontrolovať tovar ako aj jeho obal hneď po doručení. V prípade, že kupujúci zistí, že tovar alebo obal tovaru je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť dopravcovi a za jeho prítomnosti skontrolovať stav tovaru. V prípade zistenia poškodenia tovaru odporúčame aby kupujúci vyhotovil záznam o rozsahu a povahe poškodenia tovaru, ktorého správnosť potvrdí dopravca. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu môže následne predávajúci rýchlejšie poskytnúť odstránenie vady tovaru, zľavu na tovar alebo v prípade neodstrániteľných vád tovaru dodať kupujúcemu nový tovar.

4.4 Ak v prípade vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je predávajúci schopný dodať tovar kupujúcemu v požadovanom množstve alebo za dohodnutú cenu, je kupujúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy (zrušiť objednávku). Odstúpiť od kúpnej zmluvy môže kupujúci doručením e-mailu predávajúcemu. V prípade, ak kupujúci už uhradil cenu tovaru alebo jej časť alebo iné súvisiace úhrady, vráti predávajúci už uhradenú cenu tovaru alebo jej časť a iné súvisiace úhrady v lehote 14 dní odo dňa doručenia e-mailu o odstúpení od kúpnej zmluvy kupujúcemu na ním určený účet.

4.5 Prevzatím tovaru na dohodnutom mieste prechádza vlastnícke právo k tovaru na kupujúceho. Kupujúci, ktorý nespĺňa definíciu spotrebiteľa uvedenú v § 2 písm. a) zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov, nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej ceny za tovar.

 

5. Platobné podmienky

5.1 Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu tovaru dohodnutú v odoslanej objednávke nasledovnými spôsobmi, ktoré si zvolí pri realizovaní objednávky:

a) dobierkou prostredníctvom spoločnosti poskytujúcej poštové služby pri preberaní tovaru

b) bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho v tvare IBAN: SK1711000000002925903251 vedený v Tatra banke

5.2 V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu bezhotovostným prevodom, za deň platby sa považuje deň, kedy bola celá kúpna cena pripísaná na účet predávajúceho.

5.3 Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru ak sa zmluvné strany nedohodli inak.

5.4 V prípade, ak kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve, kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a požadovať vrátenie kúpnej ceny len v súlade s platnými právnymi predpismi SR.

5.5 Všetky ceny tovarov sú uvedené s DPH.

5.6 V prípade, ak sa kupujúci, ktorý nevystupuje v právnom postavení spotrebiteľa, dostane do omeškania so zaplatením dohodnutej ceny, vznikne mu povinnosť zaplatiť úrok z omeškania vo výške 0,05 % z dlžnej sumy za každý deň omeškania; pri omeškaní v trvaní viac ako 30 dní je predávajúci oprávnený od kupujúceho požadovať zaplatenie zmluvnej pokuty vo výške 25 % z celkovej ceny dodávky.

 

6. Odstúpenie od kúpnej zmluvy

6.1 Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru.

6.2 Kupujúci nie je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípade:

6.2.1  tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho alebo tovaru vyrobeného na mieru.

6.2.2  tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze.

6.2.3 tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený.

6.4 Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u predávajúceho písomnou formou poslaním formulára na odstúpenie od zmluvy na adresu:

PENAR Slovakia s.r.o., Žerotínova bašta 15, 940 01 Nové Zámky

alebo e-mailom na adresu:

obchod@penar.sk

Formulár na odstúpenie od zmluvy si môžete stiahnuť tu.

 

6.5 Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov

6.6 Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby podľa bodu 6.5 tohto článku pred tým, ako mu je tovar doručený.

6.7 Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar predávajúcemu. Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci.

6.8 Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy v prípade, ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci. Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú cenu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve.

6.9 Ustanovenia článku 6 sa použijú iba v prípade, ak kupujúci vystupuje v právnom postavení spotrebiteľa a predávajúci v právnom postavení dodávateľa.

 

7. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare

7.1 Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.

7.2 Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme tovar od predávajúceho, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom a kupujúci tovar neprevezme.

 

9. Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)

9.1 Predávajúci zodpovedá za vady tovaru zakúpeného cez internetový obchod predávajúceho a kupujúci je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť u predávajúceho podľa platného reklamačného poriadku.

9.2 Záručná doba je 24 mesiacov. Záručná doba začína plynúť od prevzatia veci kupujúcim. Práva zo zodpovednosti za vady veci, pre ktoré platí záručná doba, zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.

9.3 Na vybavovanie reklamácií sa vzťahuje platný reklamačný poriadok. Kupujúci odoslaním objednávky predávajúcemu potvrdzuje, že bol riadne informovaný o podmienkach a spôsobe reklamácie tovaru vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť v súlade s ust. § 18 ods. 1 zákona č. 250/2007 Z . z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len “Zákon”).

9.4 Reklamačný poriadok v tejto podobe je platný pre všetky obchodné prípady, pokiaľ nie sú zmluvne dojednané iné záručné podmienky.

9.5 Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje vady, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho.

9.6 Kupujúci je povinný vykonať prehliadku tovaru pri prevzatí tovaru. V prípade vonkajšieho poškodenia zásielky pri preberaní od kuriérskej spoločnosti je odporúčané spísať s kuriérskou spoločnosťou (kuriérom) škodový zápis. Škodový zápis výrazne uľahčuje ďalšie spracovanie takejto reklamácie. 

9.7 Ak tovar vykazuje vady, zákazník má právo uplatniť reklamáciu odoslaním reklamačného formulára na e-mail obchod@penar.sk. Podobu formulára určí predávajúci a jeho vzor umiestni na internetovej stránke predávajúceho. Kupujúci je povinný vo formulári presne označiť druh a rozsah vád tovaru. Reklamačné konanie začína dňom doručenia vyplneného formulára na uplatnenie reklamácie a reklamovaného tovaru predávajúcemu.

9.8 Predávajúci vybaví reklamáciu tovaru ihneď, v zložitejších prípadoch do 30 dní od začiatku reklamačného konania.

9.9 Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať bez zbytočného odkladu kupujúcemu potvrdenie, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie.

9.10 Kupujúci nemá právo uplatniť záruku na vady, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.

9.11 Nárok na uplatnenie záruky u predávajúceho kupujúcim zaniká:

a) nepredložením dokladu o zaplatení

b) uplynutím záručnej doby tovaru,

c) mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim,

d) neodborným zaobchádzaním alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,

e) poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR,

9.12 Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:

a) odovzdaním opraveného tovaru,

b) výmenou tovaru,

c) vrátením kúpnej ceny tovaru,

d) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,

 f) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru.

9.13 Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

9.14 Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.

9.15 Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené vo formulári na uplatnenie reklamácie.

       Tu si môžete stiahnuť Reklamačný formulár

 

10. Ochrana osobných údajov

10.1. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je fyzickou osobou je povinný oznámiť predávajúcemu svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a mailovú adresu.

10.2. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je právnickou osobou je povinný oznámiť predávajúcemu svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu a mailovú adresu. Kupujúci vyhlasuje, že súhlasí v zmysle ust. § 7 ods. 1 zákona č. 122/2013 Z. z.. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov, aby predávajúci spracoval a uschovával jeho osobné údaje, najmä tie, ktoré sú uvedené vyššie a/alebo ktoré sú potrebné pri činnosti predávajúceho a spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch. Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR. Kupujúci udeľuje predávajúcemu tento súhlas na dobu neurčitú. Súhlas so spracovaním osobných údajov môže kupujúci odvolať kedykoľvek písomnou formou.

10.3. Vašu spokojnosť s nákupom zisťujeme prostredníctvom e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi, do ktorého je náš e-shop zapojený. Tie vám zasielame zakaždým, keď u nás nakúpite, pokiaľ v zmysle § § 62 zák. č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách, v znení neskorších predpisov neodmietnete zasielanie elektronickej pošty na účely priameho marketingu. Spracúvanie osobných údajov na účely zaslania dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi vykonávame na základe nášho oprávneného záujmu, ktorý spočíva v zisťovaní vašej spokojnosti s nákupom u nás. Na zasielanie dotazníkov, vyhodnocovanie vašej spätnej väzby a analýz nášho trhového postavenia využívame sprostredkovateľa spracúvania, ktorým je prevádzkovateľ portálu Heureka.sk tomu na tieto účely môžeme odovzdávať informácie o kúpenom tovare a vašu e-mailovú adresu. Vaše osobné údaje nie sú pri zasielaní e-mailových dotazníkov odovzdané žiadnej tretej strane na jej vlastné účely. Proti zasielaniu e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi môžete kedykoľvek vyjadriť námietku odmietnutím ďalších dotazníkov pomocou odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade vašej námietky vám dotazník nebudeme ďalej zasielať.

11. Alternatívne riešenie sporov

11.1 Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva.

11.2 Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť podľa bodu 11.1 tohto článku odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.

11.3 Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu môže kupujúci podať prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov dostupnej na nasledujúcom odkaze: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK

11.4 Viac informácií o alternatívnom riešení sporov je dostupných aj na webovom sídle Slovenskej obchodnej inšpekcie na nasledujúcom odkaze: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi

12. Záverečné ustanovenia

12.1 Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto všeobecných obchodných podmienkach je splnená umiestnením na internetovej stránke elektronického obchodu predávajúceho.

12.2 Právne vzťahy zmluvných strán sa spravujú všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky. V prípade vzniku akéhokoľvek sporu medzi zmluvnými stranami budú na jeho prejednanie a rozhodnutie príslušné súdy Slovenskej republiky.

12.3 Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.

12.4 Kupujúci zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto všeobecné obchodné podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.

12.5 Názov a adresa orgánu dohľadu: Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj, Staničná 9, P. O. BOX 49A, 950 50 Nitra 1, nr@soi.sk

Odoslať článok známemu   Vytlačiť